tisdag 31 juli 2012

När jag lät dig gå

"När jag lät dig gå" är skriven av Gale Forman.
Detta är fortsättningen på "Om jag stannar". I denna boken får man föjja Adam, Mias före detta kille. Boken utspelar sig tre år efter att den förra boken slutade. Adam har blivit en känd rockmusiker och befinner sig  Nex York för att göra lite press innan han ska flyga till London för att påbörja sin turné. annars bor Adam men i LA med sin mycket kända skådisflickvän.
Dagen går dåligt och han pallar inte åka iväg så han lyckas fixa så att han åker efermiddagen därefter. Av en slump går han förbi en affisch där det står att Mia ska spela en cellokonsert och han bestämmer sig för att gå dit och titta. Bara titta ingenting mer. 
Adam gömmer sig längst bak men en mössa på huvudet, vill inte bli igenkänd. Men så ändå kommer någon fram efter konserten och säger att hon vill träffa honom backstadge. 

Jag tycker om även andra boken. Som vanligt tycker jag att förta var bättre men den är en god fortsättning. För mig var mellanrummet mellan de två böckerna för stort och det tog ett tag innan jag kom ihåg första boken, jag tror att detta sabbade det lite för mig. Jag gillar dock storyn och boken är välskriven. 4/5 poäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar